Parní sobota na zubačce 16. srpna 2008

V sobotu 16. srpna 2008 vypravila Železniční společnost Tanvald parní vlak z Liberce do Harrachova a zpět. Zvláštní vlak s lokomotivou 423.0145 vyrazil tentokrát pod hlavičkou dopravce Společnost železniční výtopna Jaroměř. V deštivém počasí byl vlak po celý den slušně obsazen cestujícími.

V pátek 15. srpna vyrazila vlastní silou z Jaroměře do Liberce parní lokomotiva 423.0145 se soupravou historických vozů. Motorové vozy M240.056 a M240.057 přijely z Tanvaldu do Liberce v sobotu 16. srpna ráno na pravidelném osobním vlaku.

V čele zvláštního vlaku složeného z pěti historických dvounápravových vozů byla z Liberce parní lokomotiva 423.0145, na postrku vydatně pomáhaly Singrovky M240.056 a M240.057.

Takto složená souprava však jela jen do Tanvaldu. Ozubnicová trať do Kořenova si vyžádala přestavení soupravy. Zvláštní složení soupravy si vynutil předpis D40, kterým se řídí doprava na ozubnicové trati.

Z Tanvaldu do Kořenova vypadala souprava zvláštního vlaku následovně: motorové vozy M240.056 a M240.057, tři historické dvounápravové vozy, vůz Balm, parní lokomotiva 423.0145 a motorové ozubnicové lokomotivy T426.003 a T426.001.

V Kořenově si velká část cestujících nenechala ujít návštěvu nově otevřeného Muzea ozubnicové dráhy. Parní lokomotiva zatím dobrala vodu z hasičské cisterny.

O něco později zvláštní vlak vyrazil dolů do Tanvaldu, aby se po krátké přestávce vydal opět nahoru. V Kořenově byly odpojeny ozubnicové lokomotivy a vlak se vypravil na otočku do Harrachova. Z Kořenova do Tanvaldu vypomáhaly v čele vlaku obě ozubnicové lokomotivy.

V Tanvaldě byla parní lokomotiva 423.0145 na točně otočena tak, aby do Liberce mohla jet komínem v čele. Souprava byla opět přestavena. Lokomotivy řady T426.0 zůstaly v Tanvaldě. Motorové vozy M240.0 vypomohly zvláštnímu vlaku do Liberce, aby se večer vrátily na pravidelném osobním vlaku.

V neděli se parní lokomotiva 423.0145 vydala vlastní silou i se soupravou historických vozů z Liberce do svého depa do Jaroměře.

Přesto, že počasí vůbec nepřálo, z hlediska počtu přepravených cestujících šlo o nejúspěšnější akci roku 2008 pořádanou Železniční společností Tanvald.

194-01
194-02
194-03
194-04
194-05
194-06
194-07
194-08
194-09
194-10
194-11
194-12
194-13
194-14
194-15
194-16
194-17
194-18
194-19
194-20
194-21
194-22
194-23